lauantai 23. helmikuuta 2013

Vastauksia -tarinani kolmas osa

Hei taas kaikille! 
 Eilen ei aurinko paistanut eikä loistanut kuukaan. Toissapäivä oli niin ihanaisen keväinen päivä niinkuin tämäkin päivä. Eläköön kevät, se tulee taas!

Nyt päästään kysymyspakettiin käsiksi, saas nähä kuinka kauan tässä koneellani istun? Heh!
Vastauksia hänelle joka tämän postaus idean "keksi" ja vastauksia tietysti teille kaikille muillekin jotka ovat pähkäilleet yhtäsuntoista.

Me ollaan semmoisella katvealueella ettei telkkari näy ja nyt odotetaan tänne kovasti valokuitua mikä todennäköisesti toteutuu muutaman vuoden sisään.  Tästä syystä meillä ei ole telkkaria mutta lempiohjelmia tulee katsottua jonkin verran ehkä tunti illassa joskus pari mm. Areenasta ja Katsomosta. Lempi ohjelmiani ovat Ajankohtaisohjelmat, Dokumentit, Sydämen asialla, Hercule Poirot, Norjalainen sarja Kotikulmilla - Hjem, Uusi päivä jne.. Tarvinee niistäkin tehdä joku postaus joskus, tosin Sydämen asialla -sarjasta olen tehnytkin mutta voisihan siihenkin kenties lisätä vielä jotain.

Niin mikä olen ammatiltani? Tätä täytynee miettiä..sen verran sanon nyt että ensimmäiseltä ammatiltani olen ompelija, toiselta ravintolakokki ja hoitajanakin olen työskennellyt ja nyt osittainen uusi ura josta ehkä toiste lisää..mutta hoitajan työtä teen edelleen osittain osa-aikaisena ja osittain kokopäiväsenä..Ravintolakokinhommat lopetin lasten myötä, koska olisi ollut niin kehnot työajat että lasten kanssa olo olisi jäänyt aika vähiin ainakin silloin kun vielä olivat pieniä ja menivät nukkumaan kahdeksaan mennessä.

Matkustanut olen ahkerasti ja aika monta maata ja kaupunkia nähnyt. Nykyään jäänyt sekin vähemmälle, paitsi kotimaanmatkailu.
Olen ollut autoreissuilla, junaillen Eurooppaa ristiin rastiin pari kertaa ..
Lähdetäänpä sitten nojatuolimatkalle..Aloitetaan Ruotsista siellä olen käynyt niin monta kertaa etten varmaan pysty edes laskemaan koska varmuudella en muista. Norjan upeat maisemat olen kohdannut moneen kertaan. Eurooppaa olen kolunnut autollakin ristiin rastiin ja kerran olen käynyt Venäjällä-Neuvostoaikaan. Kaupungeista ja maista lisäilen  toisella kertaa enempi...Nyt muihin kysymyksiin..

Peruskoulussa olin keskiverto-oppilas, en ollut huono ja en ihan primusainestakaan. Jos olisin kolunnut yhtäpaljon koulukirjojani kun luin kirjastosta lainaamiani kirjoja joita kassikaupalla luin niin olisin varmaan saanut kaikista aineista korkeimpiakin arvosanoja. Uskonto, kuvaamataide, äidinkieli, ruotsi, käyttäytyminen ja käsityöt kuuluivat minulle vahvempiin aineisiin ja matematiikka, fysiikka sekä kemia heikoimpiin.



Olen saanut olla siitä onnellinen että koko tähänastinen elämäni ajan olen saanut olla terve eikä mitään isompia sairauksia ole ollut. Paitsi seuraavia sairauksia olen sairastanut kuten flunssaa, yhden angiinan, korvatulehduksia, sikotaudin ja perinteiset rokkotaudit olen sairastanut..nykyään välistä nilkkoja ja ranteita kolottaa. Vähäisiä ovat nämä sairauteni ja siitä muistan aina kiittää yläkertaan asti. Kyllä terveys on kaikkein kalleinta, sitä ei välttämättä aina ehkä muista mutta jos terveys otetaan pois niin paljon on otettu. Sen tietää ainakin ne jotka aloittavat jokaikisen aamiaisensa pilleripurkilla ja heräävät valtaviin kipuihin eivätkä saa nukutuksi. Ajattelen usein heitä!

Kolmetoivomustani: Terveys kaikkein tärkein, niitä kahta tarvitsee miettiä ja  maailmanrauha..ehkä se on liikaa pyydetty?

Käväsen nopeesti naamakirjassa lähes päivittäin. Mukava käydä kaukaisempia ystäviä tapaamassa ja sanasiakin vaihtamassa.

Lukijoita kaipaisin tottakai lisää mutta olen kiitollinen kourallisestakin. Jos luet tätä niin sydämellisesti tervetuloa lukijakseni jos et ole vielä kirjoissa ja kansissa.

Viisi lempiblogiani: Wanha Mummola , Mummon Pajukori, Lahnakuttava, Tuulan turinat ja ihan uusi tuttavuus tyrniä ja tyrskyjä.

Su 24.2.2013

Olisi vielä lisää saman kysyjän kysymyksiä mutta jatkan vastailemisia seuraavaan postaukseen.

Tästä päivästä muutama sana. Tänään oli meillä tyttären 15 v synttärit, Matinpäivän aamuna syntynyt. Muistelen että vanhakansa sanoo jotakin Matinpäivästä, mutta en tähän hätään muista mitä? Me söimme pitsaa, shipsejä, karkkeja, jätskejä ja vaikka mitä muutakin, siis liikaa..mutta kerrankos meidän Sandra 15 täyttää. Hän kävi vielä tallilla ratsastamassa ja luki kokeisiin. Kumma juttu että täällä opet työntävät kokeita melkein jokaikiseen maanantaihin. Monet ovat reissussa ja muita viikonlopun juttuja..tietysti voipi etukäteen lukea mutta osa jo ennättää unohtua, kenties?

Nyt pitänee mennä nukkumaan ja kivaa että olette käyneet blogissani. Tervetuloa vanhat ja uudet lukijani postausteni pariin. Mukavata alkaavaa uutta viikkoa! t. Armi

Ps. Tyttären syntymäpäivän kunniaksi, tosin ei ole tyttären lempimusiikkia mutta varmaan monen muun jotka blogiini eksyvät..








Ei kommentteja:

Lähetä kommentti